dilluns, 27 de desembre del 2010

Provant el Kinect

No fa gaire que els de Microsoft han tret el Kinect. la nova interficie completament lliure d'aparells per a competir amb la b-move de la ps3, el wiimote de la wii. El kinect està format per un emisor de infrarojos, una camara i un array de microfons i permet controlar els jocs únicament amb el teu propi cos. Et detecta el moviment i la situació i et permet interactuar amb els jocs de la forma més intuitiva possible.
Doncs be, en principi el kinect està destinat a la Xbox 360 evidentment, però no han tardat gaire en hackejarla i treure drivers per a linux i windows i han sorgit tot d'aplicacions curioses. D'altra banda, l'empresa que ha fet el kinect, ha tret un framework de programació oficial, el OpenNI, que proveeix d'una API per a escriure aplicacions amb interacció natural.
Amb aquesta base, no han tardat en sortir projectes i del que m'interessa parlar aquí és el Kinemote. Es tracta d'utilitzar el kinect per a interactuar amb el media center, concretament amb el xbmc o el boxee, tot i que, és pot configurar per a controlar finestres en general.
Total, que vaig veure el video i immediatament em va començar a caure'm la baba. Així que desprès de reflexionar durant... 2 minuts? he anat a comprar-me el Kinect i no tinc ni xbox. Això si, tinc en ment que és una cosa de futur, si no ara immediatament, estic segur que poc a poc sortiran aplicacions per utilitzar el kinect amb linux o Windows. Tant d'interacció natural amb el cos, com de reconeixement de veu, doncs porta un array de microfons que si el compres com a tal, et surt molt més car.
S'ha de tenir en compte dues coses:
  • La consola xbox360 slim ja porta el kinect sense transformador, doncs el cable va només a la xbox, amb lo qual no es pot utilitzar per separat a no se que tinguis un adaptador usb i un transformador. El kinect separat si que porta l'adaptador usb i el transformador a la corrent directament
  • El kinect per separat val 140 euros i porta un joc.
Ara estic configurant el XBMC que no era el meu media center per defecte. Es penja bastant però visualment m'agrada força. Ja he probat el kinemote i funciona. Però costa de controlar-lo. A veure si m'acostumo. De totes maneres, com ja he dit abans, això familia, només ha fet que començar...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada