dimecres, 3 de març del 2010

Projecte: cinema a casa:1a part projectors/TV

Nois, tinc un projecte entre mans que farà tremolar el mismíssim George Lucas. Be, potser he exagerat. Tinc una buhardilla amb teulada inclinada que fins ara estava utilitzant, o més aviat inutilitzant, de gairebé traster. Si, hi tinc la biblioteca, però no ens enganyem, no hi faig vida. De fet, els llibres es queden allí abandonats i desapareixen del meu camp visual. I això fa que desapareguin fins al punt que ja oblido que els tinc.

Doncs quin és el projecte, convertir la meva infrautilitzada buhardilla en una llibreria i alhora en una sala de projecció. I que necessito us preguntareu? Doncs per començar una Tele o un projector. Aquesta és la primera gran decisió a prendre. Veiem quins son els pros i els contres:
  • Els projectors son molt cars i les bombetes encara més. Una bombeta et pot costar gairebé un 40% del preu del projector en si.
  • Les bombetes tenen una duració limitada, son sensibles al pols i a la calor. Dos elements que malauradament i si no hi poso remei abunden a la meva buhardilla.
  • La llum és un gran enemic del projector. Com més be es veu amb llum més car és l'aparell. Sense llum es veuen millor.
  • Fan soroll: La bombeta s'ha de refrigerar i per fer-ho requereix un bon ventilador. Com menys soroll més s'encareix l'aparell.
No obstant, desprès d'un sondeig per internet, he vist que hi ha una gama de projectors (xinesos crec) molt més barats, amb unes bombetes també molt més barates. Però desprès de veure alguns foros, he arribat a la conclusió que en un primer moment potser si que serveixen, però que la manca de qualitat s'acaba notant i ja se que passa que desprès et quedes amb ganes de més i acabes comprant el barat i més tard el car, fent certa la frase feta de 'Lo barat acaba sortint car'.
  • El pro evidentment és el tamany de la imatge. Ja que pots ampliar-la a un tamany impensable per a una TV.
L'altra opció és una TV gran, i quan dic gran vull dir de 50'' per amunt.
  • Aquí no cal preocupar-se de duració de bombetes, pots utilitzar-la tant com vulguis sense tenir el càrrec de conciència de que estàs liquidant l'aparell.
  • Evidentment el tamany de la imatge és el que és. No pots fer-la gran com amb un projector.
  • La qualitat d'imatge és millor que la d'un projector.
  • No depen de la llum, pots veure-ho amb claror de dia.
Desprès de molt meditar, consultar, pensar he arribat a la conclusió que el que més s'ajusta a la meva necessitat és una TV. El gran avantatge del projector és el tamany d'imatge que proporciona, però, amb la pared que jo tinc, molt gran tampoc pot ser, doncs està inclinada la taulada i comença a inclinar-se gairebe des del principi, per tant si que podria tenir una imatge més gran que amb una TV però no massa més. Això unit al preu de les bombetes fa que hagi de desestimar el projector, tot esperant que la tecnologia millori d'aquí a un temps i s'abarateixi. Sempre hi soc a temps d'afegir-hi quan això succeeixi un projector. Ara em decanto per la TV.
Ara es tracta de triar una TV, però això ja és una altra història i serà explicada en una altre post....

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada