dimarts, 31 de març del 2009

Boxee

No he pogut resistir la temptació de provar el nou Media Center que pinta molt be. Es tracta de Boxee, un media center amb tocs de xarxa social. Quina és la idea, el compartir amb gent per internet les experiències mediàtiques, es a dir, recomanar el que es veu, o s'escolta. La interficie del Boxee resulta força agradable. Destaca la primera pantalla de presentació, on podem veure les recomanacions que ha fet la gent, pel que fa a videos tant d'internet com propis.

La principal virtut d'aquest nou MC és la possibilitat d'accedir als diferents fonts de video per internet adaptant-les a la teva TV HD del menjador de casa.
En el fons és una modificació del XBMC adaptada als nous temps. Encara es troba en fase de proves per a linux. Es més accessible per a linux que per a Windows, on només uns quants privilegiats l'han pogut descarregar.
Jo no em vaig poder estar de provar ambdos.
El de Linux l'he provat sobre un Ubuntu intrepid 8.10. D'entrada he tingut problemes (que encara no he resolt) amb la reproducció de video. Em va com si hagués premut la tecla de Fast Forward i sense sò. Crec que deu ser algun problema de configuració del sò de l'Ubuntu. Alguns cops quan he canviat el sò de digital a analògic s'ha arreglat però ja no torna a funcionar al poc temps.
D'altra banda, com que en el fons és un XBMC té els mateixos problemes en quant al judder. Que és el judder?: Doncs que em va la imatge desincronitzada amb franges horitzontals que es descuadren d'altres. També destaca els còdecs de DivX que no se si es que s'han de configurar o que però es veu la imatge bastant pixelada.
També vaig tenir que instalar els paquets del Lirc apart per a controlar el media center amb el comandament a distancia del WMCE.
En fi, no m'hi he entretindré més fins que es pugui eliminar el ditxos judder. (El XBMC ja és estable i el judder segueix), però promet.
En quant a la versió Windows no hi ha manera de ficar-lo a pantalla completa i això ja és una putada.
Haurem d'esperar una mica per a veure com evoluciona el Boxee.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada