divendres, 7 de març del 2008

Media Portal

Fa com a mig any que faig servir el Media Portal com a media center. Funciona sobre Windows i és força complert. Es un MC de codi lliure sobre el qual s'estan desenvolupant molts plug-ins força interessants. Actualment el projecte està aturat en la versió definitiva doncs estan desenvolupant un Media Portal II des de 0, més adaptat a les noves tecnologies, amb servidor UPnP i més modular per a que sigui més senzill afegir-hi nous plug-ins. En quant al media portal actual valoraré els següents aspectes:

  • Configuració:
Es molt complerta i senzilla de configurar. Pots definir molts aspectes que a mi m'han resultat d'alló mes utils, com ara definir la sortida de TV com a sortira principal, full screen automàtic, definir sortides i codecs d'audio i video específiques per a cada situació, comandaments a distancia, afegir skins, nous plug-ins desenvolupats per aficionats, etc... M'ha estat molt util doncs m'ha detectat la configuració dual view de la tarja NVidia i m'ha permés utilitzar aquesta funcionalitat.

  • Entorn gràfic:
Bastant bo i agradable. Transicions suaus. Possibilitat d'afegir nous skins. Moviments de cursor. Diferents Vistes.

  • TV:
Desgraciadament, no s'ha adaptat gaire be a la meva tarja de TV USB externa (Hauppage WinTV Nova-T USB2). Sovint es queda penjat o deixa de funcionar la TV. Algun canal és queda sense so. Es una llàstima doncs el canvi de canal era molt ràpid i la imatge correcta. Es probable que amb alguna altra tarja funcioni millor. La guia de programació es pot descarregar utilitzant la Kubycguia lo qual permet accedir a la programació que es carrega automàticament. No se si el problema és degut als drivers de la tarja o a la deficient recepció de la TDT o al mateix Media Portal. Fins ara no hi havia patit gaire doncs la TV no ha estat una de les meves prioritats però a partir d'ara si que m'agradaria una solució en aquest tema.

  • Videos:
Permet llegir practicament qualsevol video amb els codecs que incorpora. Definir el directori de videos. No cal actualitzar res doncs apareix simplement el que hi ha. Hi ha dues coses que m'agraden molt en aquest aspecte:
    • El nom del fitxer marcat amb un color diferent un cop vist, lo qual per exemple, en un directori ple d'episodis es molt util doncs veus amb un cop d'ull per quin episodi vas.
    • Si has parat un video a mitjes memoritza la posició en la qual t'has quedat en un video i quan el tornes a engegar et permet continuar per on l'havies deixat o començar-lo des del principi.
  • DVD:
Permet la lectura de DVDs tant de disc òptic com des del disc dur. Si es tenen al disc dur els tracta des de la opció de videos però els reconeix perfectament com a DVDs. Permet baixar informació de IMDB o d'altres bases de dades com ara FilmAffinity buscant a partir del títol del DVD així com la caratula. Un punt en contra és que hi ha DVDs dels quals no en llegeix be el menú. Podria ser un problema de codecs, però n'he probat alguns de diferents i a tots em passa el mateix. Al igual que els videos memoritza la darrera posició d'aturada.

  • Música:
El tema de música funciona semblant a la resta de seccions, l'únic que, no se perquè em va molt lent a l'hora de localitzar els mp3 del disc dur i de vegades no em deixa reproduir o li costa molt d'engegar. Permet veure les caràtules del disc que hi ha guardades amb els mp3. No se ben be perquè pero aquest aspecte m'ha deixat de funcionar en alguna ocasió però crec que era problema de codecs (sempre els malaïts codecs).
  • Receptors:
Primer vaig fer servir el comandament IR que portava la tarja de TDT Hauppage i ha funcionat, però no massa be. Es confoneien alguns senyals (perilloses, doncs sovint en mourem avall em sortia un missatge sol·licitant-me permís per a esborrar el fitxer). Altres cops s'equivocava en la direcció de l'scroll o s'entrepusaven al no poder digerir la quantitat de senyals. Fa poc vaig comprar el comandament a distància de Microsoft Windows Media Center que amb el Media Portal funciona molt millor. El problema d'aquest comandament és que quan es fa anar l'escriptori pel monitor, es perd el focus del media center que surt per la sortida TV-Out, lo qual és un inconvenient. Això no passava amb el de Hauppagge doncs te l'opció de configuració per a fer-lo anar encara que es perdi el focus. Hi ha plug-ins per al Media Portal per tal de subsanar aquest problema o algun programa que s'instala com un servei de Windows fa que quan el Media Portal perd el focus immediatament el recupera. Però això te l'inconvenient d'anul·lar gairebé l'escriptori quan el Media Center està engegat. Com a compensació el comandament incorpora un botó que, amb el convenient plug-in (MyTray), permet engegar el Media Portal des del comandament.

Punts febles:
  • Tarda bastant en arrencar (clar que això dependrà del sistema que tingueu)
  • La configuració és inestable: No se ben be perquè de vegades s'em desconfiguren alguns aspectes sense motiu aparent.
  • La TV no se si no acaba de ser prou compatible amb la meva tarja o és un problema més general, però se'm queda penjada sovint o deixa de funcionar.
  • El comandament de la tarja Hauppage no va massa fi.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada