dijous, 13 de març del 2008

Windows Media Center

El mateix Windows en la seva versió Windows XP Media Center Edition 2005 i d'entrada en el Windows Vista (home premium, ultimate) incorpora un Media Center que s'instala conjuntament al instalar el Windows ja que hi està integrat.


Configuració: Un dels punts febles per mi d'aquest media center és lo poc flexible que resulta la configuració. Si que resulta fàcil de configurar, però suporta tan poca varietat d'opcions que a mi no m'acaba de ser útil. No puc diferenciar la tarja de so per la qual vull que surti de la per defecte de l'ordinador. No puc fer que s'engegui automàticament per la sortida de TV (tot i que això ho he aconseguit per altres vies).


Aspecte: Es sens dubte el punt fort d'aquest MC. L'aspecte està molt aconseguit. Els diferents menus i objectes es mouen amb suavitat. Transicions suaus i en general tot molt agradable. Transparències en la seva versió per a Windows Vista. Hi ha alguna aplicació per internet per a canviar el aspecte i configurar-ho a gust del consumidor. És estable, fiable i ràpid.


TV: Em detecta la tarja Hauppage sense més problemes però la cosa no acaba de funcionar:

En Windows Vista 32 bits la imatge em va a salts, s'enganxa. No se si es problema de recursos o de recepció però juraria que en Windows Vista 64 bits funciona millor. No entenc a que es degut però el programa de la tarja WinTV funciona correctament.

Es pot afegir una guia de programació: Kubycguia
No detecta els canals autonòmics!!!! (TV3, 33, 300, 3.24): Primer pensava que era problema de la força del senyal, però el programa WinTV de la Hauppage si que els detecta. Desprès he llegit per internet que és un problema de configuració de Microsoft.
La gravació de programes funciona molt be:
  • T'informa de quan espai de disc tens
  • Gestió de espai: que fer quan s'omple el disc dur, borrar fitxers vells cada cert temps o quan s'omple.
  • Molt intuitiu de sel·leccionar el programa per grabar.
  • Si s'apaga el MCE hi han serveis al Windows que funcionen igualment garantint la grabació dels programes.

Video: Uffffff!!!!!!! Aquí hauria de distingir entre Windows Vista 32 bits i 64.
  • Vista 64: El problema dels còdecs:
    • Vista Codecs: El MC per si sol no suporta DivX ni altres, per tant s'han d'afegir els còdecs apart. Primer vaig probar els Vista Codec. Un paquet que conté tots els còdecs que es poden necessitar. La cosa pintava molt be fins que ... upss.... quan hi han dos canals d'audio (cosa força habitual en els episodis de sèries extrangeres que és basicament el que em baixo) no puc distingir un canal de l'altre i s'em solapa l'anglès i el castellà.
    • La solució a això la te un plug-in per al WMCE que es diu Media Control, que permet canviar els canals de so. El problema és que amb els Vista Codec no em funciona, només va amb els ffdshow. Així doncs trec els Vista Codec i fico els ffdshow. Però compte perque en 64 bits els ffdshow doncs no estan molt madurs. Tot i així ho provo i d'entrada sembla funcionar. El Media Control no acaba de funcionar massa be però almenys ja nomé surt un idioma alhora.
  • Vista 32 bits: Aquí el problema dels còdecs no es tan agreujat doncs son més madurs. Tot i així, també hi han problemes i es que no se ben be perqué en algun moment m'han deixat de funcionar els videos i ja no hi ha hagut forma humana de que tornessin a funcionar.

DVDs: El XP MCE 2005 no pot reproduir DVDs per si sol si no s''hi afegeixen els còdecs corresponents. El que no tinc clar és si tot i així pot reproduir DVDs des del disc dur. El Vista en canvi, ja incorpora codecs per a reproduir DVDs, i reproduir-los d'una carpeta del disc dur si que ho permet, però primer s'ha de dur a terme un petit truc. Em va donar molts maldecaps quan un bon dia, sense raó aparent em va deixar de funcionar i quan engegava un DVD em sortia un error indicant-me sense més explicació que no podia llegir el DVD. Com que estava afegint i treient codecs vaig pensar que no fos problema d'aquesta índole fins que me'n vaig adonar que de l'unitat de DVD-RW si que me'ls llegia!!. Desprès de no poc buscar vaig trobar la solució: Resulta que si desactives el UAC (Windows User Account Control) (allò tan molest del Vista que fa que quan intentes executar quelcom es fica negra la pantalla i et demana confirmació) doncs no et deixa reproduir DVDs (¿?). Així que compte, activeu el UAC per poder reproduïr DVDs del disc dur.

Música: Él menu de música és exactament igual que el de videos, gairebé perfecte. L'únic que no m'agrada és que no pots configurar els còdecs de música ni la tarja de so. Només pots configurar coses de caire visual.

Control remot: Amb el comandament Windows Media Center Remote el control és perfecte i si l'hi afegim el Keyboard remote encara millor. (Només faltaria, es d'ells mateixos).

Resum: Una verdadera llàstima però vaig haver de renunciar al Windows Media Center per:
  1. Els problemes de la TV. Perquè em va a salts i perquè no es veuen els canals autonòmics
  2. No permet escollir una tarja de so diferent de la per defecte al sistema
  3. Els codecs de video donen problemes.
  4. Es poc configurable
I és una llastima perquè potser és de lo millor que ha fet Microsoft en la seva història. I es que està molt be que estés integrat al sistema. N'accelera l'engegada i apagada. El control absolut des del comanament, el podies engegar i parar. Aparentment no permet configurar la sortida per a TV en un mode Dual View però això ho vaig arreglar engegant-lo en mode finestra i arrastrant-la a la pantalla de la TV i un cop allí al maximitzar-la s'hi va adaptar perfectament. Desprès memoritza la seva posició i quan es torna a engegar ho fa ja a la pantalla de TV. I la interficie és la més cuidada i acabada de totes. Una vertadera llàstima. Potser més endavant amb un ordinador més potent....

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada