dimecres, 9 de febrer del 2011

Control remot d'escriptoris

La idea a partir d'ara en la Linux Revolution que he iniciat (veure post anterior), és poc a poc anar recuperant totes les funcionalitats que tenia amb Windows.
Una d'aquestes era el control remot d'escriptoris des de qualsevol punt de la meva xarxa d'ordinadors/tablets. El tenir un punt de sortida (el media center) situat a l'altell, fa molt recomanable el poder manegar, configurar-lo des del PC, més que res per comoditat i perquè hi ha coses que millor no fer-les des del sofà, tot i que la pantalla sigui de 50'', amb una resolució de 1080p, les lletres continuen sent petites.
Amb Ubuntu i Fedora, ja ho tenim tot preparat. El sistema ja t'instal·la el Vinagre, un programa per a control remot d'escriptori fàcilment. Però, vet aquí que m'he trobat amb un obstacle imprevist. M'he pogut connectar a l'escriptori del Media center, però no sembla respondre a les meves ordres, o almenys no s'actualitza la pantalla remota, perquè si em desconecto i em torno a connectar si que veig que he produït algun canvi. Puc moure el ratolí, això si.
He buscat per internet i sembla que hi ha algun problema entre el Compiz (per a millorar els efectes d'escriptori) i el VNC. Alguns deien que la sol·lució és desactivar els efectes d'escriptori, però no m'ha funcionat. Finalment he trobat la sol·lució. Es tracta d'executar el programa gconf-editor. Si no esta instal·lat, es pot executant des del terminal de Fedora amb:
yum install gconf-editor
El programa gconf-editor ens permetrà configurar característiques de gnome fàcilment. Ens presenta una finestra amb un arbre d'opcions a l'esquerra. Despleguem Desktop -> gnome -> remote_access i sel·leccionem la casella disable_xdamage. Això ho hem de fer a ambdòs escriptoris, tant el servidor com el client. I ja està, ara ja funciona correctament.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada