dimecres, 9 de febrer del 2011

Linux revolution

Desprès d'una temporadeta (des de Nadal) utilitzant el XBMC per a Windows amb bastant d'èxit, m'he decidit a fer un nou intent de pas al programari lliure amb totes les de la llei. Un cop superat el tema del media center, veient que tot i passar a linux puc continuar gaudint del XBMC no veig ja cap raó per a que aquest pas ja no sigui possible (d'aquí a un temps ja us diré si m'equivocava). Soc conscient que hi han coses que costaran més del que costaven amb Windows, però espero guanyar amb estabilitat del sistema.
El meu sistema consta de:
1. Un mini-ITX que faig servir de NAS on tinc connectats discs durs externs i interns amb els meus arxius multimedia.
2. Un ordinador amb una carcasa de saló que és el meu Media Center, connectat a una TV directament de 50'' i un Home Cinema.
3. Un PC normal per a treballar.

Cada cert temps intento passar-me a Linux, però normalment, problemes amb els drivers, tarjes gràfiques, dificultats de configuració o manca de Software adient per a segons que, em fan tornar enrera. Vegem si aquest cop ho aconsegueixo.
D'entrada, començarem amb un sistema dual a tot arreu. Ja he instal·lat Fedora 14 al PC, desprès d'unes quantes lluites he aconseguit el so i utilitzar els drivers de la tarja gràfica. Bé, el so l'he aconseguit re-instal·lant una tarja de sò que havia tret, doncs amb la integrada a la placa ja en tenia prou amb Windows.
Al NAS he instal·lat una distribució més amigable, el Ubuntu 10.10 Maverick. La veritat és que, així d'entrada, m'ha semblat molt bona. Sencilla de fer servir i sense errors, almenys de moment. He pogut compartir les carpetes amb tota la biblioteca multimedia mitjançat SAMBA amb molta facilitat (dirèctament per la interficie gràfica sense entrar en comandes de terminal). Perfecte!.
Al Media Center també hi instal·lo el Ubuntu. De moment les aparences son molt bones. M'ha detectat sense problemes tots els accessoris, el comandament a distància que anava amb la carcasa Thermaltake, el teclat Logitech bluetooth, la configuració gràfica de la pantalla adaptada a la TV, etc.... He instal·lat el XBMC per a l'Ubuntu i va de meravella, més que amb Windows que es penjava de tant en quant. He accedit a les carpetes compartides sense problemes. Ara be, tinc problemes amb el sò. I és que no se com configurar la sortida S/PDIF òptica al Home Cinema. Al principi va funcionar però només amb algun film 5.1, però els Stereo no. Ara he tocat tant la configuració que ja no va cap sò. Això al XBMC, a l'escriptori no ha funcionat mai.
En quant a gràfica, de moment utilitza la GPU integrada amb la placa, una ATI. He instal·lat els drivers de ATI. No he fet proutes proves encara sobre aquest particular. També te instal·lat una NVIDIA PCI, m'agradaria que funcionés amb la NVIDIA que és més potent però ja veurem.
Falta molt de camí per a aconseguir una plena integració de tots els sistemes. Falta veure que fer amb el streaming de video a l'iPad, la sincronització amb l'iTunes, etc... però aquest cop potser si que veig més factible el pas complet (o almenys canvi d'hàbits) al programari lliure.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada