diumenge, 13 de febrer del 2011

Linux revolution (2)

Com era d'esperar, arriba l'hora dels problemes. Com vaig dir el darrer cop, aparentment havia instal·lat un ubuntu 10.10 amb el XBMC i semblava anar tot be. Però a la que comences a escarvar una mica comencen a sortir els problemes. El problema és que quan no els solventen fàcilment intentes esquivar el problema i això genera nous problemes que es van escalant.
La situació és la següent:
Tinc una placa Gigabyte que du integrat la tarja gràfica (crec que és una ATI Radeon 3200 o quelcom similar perquè no ho diu enlloc) amb una sortida HDMI. I també hi vaig ficar una tarja gràfica PCI Express ATI Radeon HD4830 però que no té sortida HDMI. Fins ara, funcionava amb aquesta, amb un conversor de la sortida DVI a HDMI a la tele. Com que per aquí no es podia treure el so, només imatge, el treia per la sortida òptica S/PDIF de la placa base.

1er problema: No em funciona el so a la sortida òptica que va a la TV. Hi he donat mil voltes, els drivers hi son, em deixa escollir la sortida per pantalla el Ubuntu, però no es sent res. Es més, en les primeres proves he utilitzat un film que treu la sortida AC3 5.1 i jo diria que ha funcionat, però he passat a un altre film amb Stereo i ja res. He començat a toquejar opcions i ara ja no em funciona absolutament res. He buscat per internet en mil i un foros i res.

Per a solventar el problema 1 podria fer que enlloc de treure el so per la sortida òptica de la placa, ho faci per l'HDMI, això em solventaria dues coses, d'una banda el problema 1 i a més, podria arreglar una altra cosa que em molesta bastant, i es que quan canvío per la tele de la sortida de la TV normal o de la de Imagenio, a la del media center, he de canviar també la sortida de sò de la TV a la òptica pel comandament. Que tiquismiquis direu, però es que fer-ho a les fosques és una mica emprenyador. D'aquesta manera el so estaria unificat tot a través de la TV via els diferents HDMIs cap al Home Cinema.

Som-hi doncs:
  • Entro al setup de la Bios i canvio la assignació de la tarja gràfica. Enlloc de la PCI que usi la interna.
  • Trec el cable DVI i connecto el HDMI a la placa base.
  • Aplico els canvis de drivers des de l'escriptori mateix.
  • Funciona, ara la imatge surt per l'HDMI sense cap problema. També m'ha detectat la nova sortida de so sense problemes. Ja està!!!!
  • Ara ja puc treure la tarja PCI, no es necessaria i consumeix energia i fa més soroll. La extrec amb més o menys facilitat.
  • No, no està! :-( ara resulta que si canvio la sortida externa pel comandament de la tele, (quelcom que faig molt habitualment, per exemple, per veure que fan a la tele normal i torno a la sortida de l'ordinador, una mena de zapping entre les diferents sortides (Imagenio - TV - Media center), doncs es perd la senyal al tornar a l'ordinador. Tot negre. No es veu res. Recordo vagament aquest problema amb les tarjes ATI velles. Això ja m'ha passat abans. Busco i rebusco per internet i trobo molta gent que li passa el mateix, però no trobo cap sol·lució acceptable. Crec que la majoria han canviat de tarja.
  • Idea: la tarja gràfica de l'altre ordinador (el del despatx) si que té sortida HDMI. És una NVIDIA EN9400GT. Podria afegir-la i utilitzar aquesta enlloc de la integrada.
  • Obro l'ordinador del despatx i extrec la tarja sense problemes. Penso massa tard que en aquest ordinador al que acabo de extirpar-li la tarja, hi ha ara mateix dos Windows i un Fedora 14 que deixaran de funcionar. No l'engegaré fins que no hagi decidit no tornar-la a ficar. Així si em faig enrere no caldrà reinstal·lar res.
  • Instal·lo la tarja nova al Media Center.
  • Canvio el setup de la Bios per a que arrenqui amb la tarja NVidia.
  • Instal·lo els drivers de la NVidia a l'Ubuntu (els propietaris)
  • Quina sorollada que fa aquesta tarja. Ecsss.
  • El so no va. Era d'esperar, no hi ha cap lligam entre la tarja de so integrada a la placa i la tarja de video d'on surt la connexió HDMI.
  • S'ha d'afegir un cable de pins intern entre ambdos components. No em fa gens de gràcia. Son d'aquells cables que és poden col·locar de moltes maneres diferents.
  • Desprès d'estudiar l'esquema del manual de la placa base, connecto els pins a la sortida S/PDIF Out interna i la placa gràfica.
  • No va el so. Tot i que es sent un pet als altaveus que em donava esperança. L'icona de l'altaveu de l'Ubuntu està activa cosa que abans no. Però no va el so!!!!!!
  • A sobre que fa soroll, no va el so. Per lo menys no perdo la senyal al canviar la tele. Ho deixo està. El dilluns preguntaré a la botiga com va aquest cable o m'acabaré comprant una tarja nova? Segur q serà aquesta segona opció, però aixo no em garanteix que no porti altres problemes. grrrrrr.
  • Que faig amb l'altra tarja? La ATI Radeon HD4830. La fico enlloc de la del PC del despatx? S'haurà de reconfigurar. El Windows no hi haurà massa problema però el Fedora... Ja em veig reinstal·lant...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada