diumenge, 27 de febrer del 2011

Gravar Imagenio amb VLC

A hores d'ara ja deveu haver trobat mil blogs on explica com veure Imagenio a l'ordinador utilitzant VLC. D'aquests mil, uns quants s'inclouen dins la cerca 'amb linux' i bastants d'aquests entrarien dins el subconjunt 'amb Ubuntu'. Ara bé,  quan busquem gravar ademés de veure, ja no hi ha tants exemples.
Imaginem que ja veiem Imagenio amb VLC i amb Ubuntu 10.10. (De fet, jo només he necessitat canviar a les adreces de cada canal el protocol udp per rtp i ja m'ha funcionat). Que s'ha de fer per a grabar. Resulta que el VLC incorpora més funcionalitats que les que a simple vista permet la seva interficie gràfica. Per accedir-hi, es pot fer mitjançant altres interficies que proveeix, com per exemple el telnet.
Per activar la interficie telnet, anem al menu del VLC : view -> add interface -> telnet.
Un cop activada, obrim una consola ssh i executem:

> telnet localhost 4212

localhost si és la pròpia màquina. La adreça IP si accedim des d'una altra.
Ara programem el que anomenen un broadcast, que seria com una emissió

> new el_meu broadcast enabled
 
Tot seguit li assignem una sèrie de propietats al nostre broadcast, primer el input que correspon a la adreça IP del canal de Imagenio que volem:

> setup el_meu input rtp://@239.0.0.42:8208

Desprès el output, que seria el fitxer de sortida on volem grabar:

>setup el_meu output /home/media100r/gravacio.mpeg

Molt bé, si ara volem començar a grabar en viu, executem:

> control el_meu play

i per parar:

> control el_meu stop

Però el que volem és diferir la gravació. Imagineu que juga el Barça per GolTV i quina mala sort! no hi podeu ser. Doncs, desprès de crear el broadcast que hem fet en els passos anteriors, hem de crear un schedule de la mateixa manera:

> new schedule enabled

També necessitarem dotar-lo d'unes propietats. La data d'inici de gravació seria una bona idea:

> setup date 2011/02/27-20:00:00

El format de la data és el següent:
(any sencer)/(mes)/(dia)-(hora):(minuts):(segons)
Lliguem el schedule al broadcast amb la propietat append, a la que segueix tota la sentència d'allò que vulguem executar, en aquest cas li donem al play:

> setup append control el_meu play

Quan arribi la data i l'hora, s'executarà la comanda i el partit del Barça es volcarà al fitxer que hem definit al broadcast: gravacio.mpeg
Però ademés també volem que pari. Hem de crear un altre schedule per a parar:

> new schedule enabled

La data que volem que executi el schedule:

> setup date 2011/02/27-22:00:00

i finalment afegim la comanda de parada:

> setup append control el_meu stop

i ja està. Un cop finalitzat tindreu el partit gravat. Sobretot no oblideu deixar l'ordinador i el VLC obert, es clar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada